أَلَمْ یَعْلَم بِأَنَّ اللَّهَ یَرَى

آیا انسان ندانست که خداوند همه ی اعمالش را می بیند!؟

أَلَمْ یَعْلَم بِأَنَّ اللَّهَ یَرَى

آیا انسان ندانست که خداوند همه ی اعمالش را می بیند!؟

مشخصات بلاگ
أَلَمْ یَعْلَم بِأَنَّ اللَّهَ یَرَى
پیوندهای روزانه

مسیر

جمعه, ۶ دی ۱۳۹۲، ۰۹:۴۳ ق.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم


خلقت انسان

یه روزی خدا امد نشست و از سر لطف و رحمت خویش ما را به خاطر حضرت محمد (صلی الله علیه و آله وسلم)، حضرت علی (علیه السلام) و حضرت فاطمه (سلام الله علیها) خلق کرد؛ برای اینکه ما بتوانیم به او برسیم، و راه رسیدن ما را عبادت قرار داد، عبادت هم جز این نیست که همه حال برای خدا باشیم و برای رضای او! و چون ما ضعیف بودیم و طاقتمان کم بود خدا به ما فرصت اندکی داد، فرصتی به اندازه یک چشم به هم زدن!!!

چون خدا می دونست ما توان تحمل سختی های دنیا را نداریم!

خب حال که فرصت انقد کم هست ما باید اسباب سفر را سریع آماده کنیم! برای اینکه بتوانیم در بی نهایت (بهشت برین) به سمت بی نهایت (خدا) گام بر داریم، و چون این دنیا محدود است ما نمی توانیم برای شناخت بی نهایت گام برداریم، و فقط باید اسباب سفر را برداریم! تا در بی نهایت به دنبال بی نهایت حرکت کنیم و او را بشناسیم.


انتخاب درست

برای اینکه بتوانیم به شناختی برسیم که به شناخت بی نهایت می پیوندد، باید زمانی که میخواهیم اسباب را آماده کنیم انتخاب درست و شایسته ای داشته باشیم! برای اینکه انتخاب درست داشته باشیم نیاز به شناخت هست، و لازمه این شناخت اینست که معبود حقیقی و یگانه و بی نیاز را انتخاب کرد و در پی کشف صفاتش برآییم و این صفات را در خود پدید آوریم، که اسباب می باشد.

تاریخ و زمان مرگ ما رقم خورده و ثبت شده و یک لحظه تغییر نخواهد داشت و ملک الموت ما منتظر روز مقرر شده می باشد! اینکه در پی انجام چه اموری جان می دهیم دست خودمان است! این دست خود انسان هاست که در حال گناه جان بدهن یا در حال عبادت!

پس باید احتیاط کرد و همیشه در حال عبادت بود! و اگر گناهی صورت گرفت باید بلافاصله استغفار کرد که مبادا زمان گناه ما با وقت موت مابه هم برسند!

                          *و لحظه ای از گناه کاران نباشید*

باید مسیری را در زندگی بر اساس هدف تعیین کرد و کلاس های فوق برنامه را که برای رسید به هدف لازم است در این مسیر قرار داد (با نظم و ترتیب و بر اساس نیاز جامعه و...)

این نباشد که در برهه زمانی تبدیل به یک مسیر جداگانه بشود!!

مثلا با دیدین سخنرانی ها فلسفی مفید از فردی ما مسیر خودمان را یادگیری این مباحث قرار دهیم، و پس از مدتی با گوش دادن سخنرانی عرفانی شخصی دیگر مسیر خودمون را گوش دادن این سخنرانی ها قرار بدیم و ... .

این سخنرانی ها نباید برای ما مسیر باشند. این ها کلاس ها فوق برنامه هستن نه اینکه این ها را مسیر قرار بدیم و باید بر اساس نیاز این کلاس ها را وارد تنها مسیر زندگی کرد!

 

« اگر کسی اهلیت داشته باشد، یعنی طالب معرفت باشد و در طلب جدیت و خلوص داشته باشد، در و دیوار به اذن الله معلمش خواهند بود. »

                                                 العبد محمد تقی بهجت

 

  • abd mosleh

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی