أَلَمْ یَعْلَم بِأَنَّ اللَّهَ یَرَى

آیا انسان ندانست که خداوند همه ی اعمالش را می بیند!؟

أَلَمْ یَعْلَم بِأَنَّ اللَّهَ یَرَى

آیا انسان ندانست که خداوند همه ی اعمالش را می بیند!؟

مشخصات بلاگ
أَلَمْ یَعْلَم بِأَنَّ اللَّهَ یَرَى
پیوندهای روزانه

روابط دختر و پسر

جمعه, ۲۵ بهمن ۱۳۹۲، ۰۷:۱۵ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

آنچه که باعث می شود دختر و پسر به سمت هم کشیده شوند، نیاز به عاطفه، مهر و محبت و غریزه جنسی و... می باشد. به هر حال باید به این نیاز ها پاسخ داده شود، ولی چطور و چگونه و از چه مسیری!؟؟

اگر فردی برای رفع این نیازها به رابطه نامشروع با جنس مخالف بپردازد، در ابتدای کار شاید به نظر خود این ارتباط رفع نیاز وی را کرده است، ولی آسیب های زیادی(و بعضا جبران ناپذیر!) در این ارتباط متولد می شود.

این ارتباط می تواند جلوی ازدواج و تشکیل خانواده را در زمان نیاز از بین ببرد! و این آسیب زمینه ساز بقیه خسارت هاست!!!

وقتی یک مرد می بیند ارتباط با یک دختر از راه غیر شرع نیز فراهم هست، با توجه به اینکه مشکلات جامعه زیاد می باشد، به جای ازدواج تن به این رابطه می دهد؛ به این رابطه تن می دهد چون که می داند ازدواج نیاز به مردی پرکار، فعال و بانشاط دارد، و از آنجا که انسان ذاتا تن پرور است، لذا یک مرد بوسیله ی این ارتباط هم رفع نیاز خود نموده، و هم به خود سختی نداده است(خوب هواستان را جمع کنید خانم ها، مرد های تنبل نتیجه ی...!؟).

این ارتباط مرد را تن خواه، سست، بی اراده و... می کند، و یک همچنین مردی می تواند برای جامعه خطر آفرین باشد. زیرا سعی او بر این است که همواره با کمترین کار و تلاش بیشترین لذت و بهره را در امورات زندگی خود داشته باشد. همچنین برای این فرد زن به عنوان یک وسیله تلقی می شود، ولذا جایگاهی که خداوند تبارک وتعالی برای زن قرار داده بود، به وسیله ی خود زن از بین می رود!

این همه آسیب و بی بندوباری ناشی از سرآغاز یک ارتباط نامشروع دختر و پسر است.

از ماست که بر ماست...

آن روی سکه

حال اگه یک مرد نتواند از یک دختر کوچکترین ارتباط نامشروع را بگیرد، آنگاه این فرد تنها راهی را که پیش روی خود می بیند تا اینکه بتواند رفع نیاز خود کند، ازدواج می داند! و برای اینکه شرایط ازدواج خود را فراهم کند دست به تلاش و کوشش می زند و از سستی خارج می شود، چنین فردی برای یک جامعه بسیار مفید می باشد، و می تواند جامعه ساز باشد.(البته برای اینکه شخص در یک چنین شرایطی دست به خلاف و تباهی نزند نیاز به تربیت صحیح خانوادگی دارد، که از کودکی در او شکل می گیرد، و در این پست به علت خلط مبحث آورده نمی شود!!!).

فرد در چنین شرایطی تلاش خود را دوچندان می کند، و در اینجاست که سن ازدواج پایین می آید. و جامعه را به رشد می رساند.

زمانی که یک چنین ارتباطی شکل گیرد

یک دختر در چنین شرایطی همه ی احساسات و عواطف خود را خرج می کند، و همچنین خیلی از فرصت ها را از دست می دهد برای اینکه با این مرد به وصلت برسد، و همه ی فکر و ذهنش مشغول وی می شود!

و اگر به این پسر نرسد احساسات و عواطف خود را از دست می دهد!؟

و بی اعتمادی نصیبش می شود و دیگر نمی تواند شریک زندگی خوبی، برای همسر آینده اش باشد.

خلاصه ما که نتوانستیم در این ارتباط یک نقطه مثبت پیدا کنیم!

هرچه بیشتر فکر کنیم این آسیب ها هم بیشتر می شود!

و بدترین آسیب این رابطه اینست که:

ما از فرمان کسی که ما را بی منت آفرید سرپیچی کرده ایم


درحالی که به بندگانش فرمود:


*و یک لحظه از گناهکاران نباشید*

 و چه بد است ناسپاسی...

بار الهی به ما بیاموز قبل از انجام هر فعلی، نتیجه ی آن را یک بار مرور کنیم، تا اینکه ما زمینه  ساز فعل اشتباه در ملک تو نباشیم.

 

  • abd mosleh

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی