أَلَمْ یَعْلَم بِأَنَّ اللَّهَ یَرَى

آیا انسان ندانست که خداوند همه ی اعمالش را می بیند!؟

أَلَمْ یَعْلَم بِأَنَّ اللَّهَ یَرَى

آیا انسان ندانست که خداوند همه ی اعمالش را می بیند!؟

مشخصات بلاگ
أَلَمْ یَعْلَم بِأَنَّ اللَّهَ یَرَى
پیوندهای روزانه

تقدیم به تک ستاره ی زندگیم

شنبه, ۶ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۰۳:۱۰ ب.ظ

آدم تنها و مرد تنها و زن تنها که همه عمر را به تنهایی می گذرانند از  دید اسلام یک چیز مطلوبی نیست. مثل یک موجود بیگانه است  در مجموعه ‍‍ پیکره انسانی. اسلام اینطور خواسته که خانواده سلول حقیقی مجموعه پیکره جامعه باشد نه فرد تنها.

خطبه عقد مورخ 5/10/75

جوانها در سنین مناسب، وقتی از دوران جوانی خارج  نشده اند در همان حال گرمی و شور و شوق باید ازدواج کنند. این بر خلاف برداشت و تلقی خیلی از افراد است که خیال می کنند ازدواجهای دوران جوانی ازدواج های زودرس است و ماندگارنیست. درست برعکس است  اینطور نیست. اگر درست صورت بگیرد ازدواج های بسیار ماندگار و خوبی هم خواهد بود و زن و شوهر در چنین خانواده ای کاملا باهم صمیمی خواهند بود.

مراقب باشید همسرتان را  در هیچ امری حساس نکنید و اگر در امری حساس است سعی نکنید بی مهابا در آن محدوده ها وارد شوید بلکه سعی کنید با احتیاط و بشکل غیر مستقیم مطلب را مطرح کنید و نظر همسرتان را در آن مورد جویا شوید.

وقتی زن گرفتید، وقتی شوهر کردید، باید اخلاقتان را خوب کنید، باید همکاری کنید، باید گذشت کنید، باید محبت کنید، باید او  را دوست بدارید و باید به او وفاداری کنید، اینها همه اش احکام شرع است، اینها همه اش دستورات است.

و البته از لحاظ شرایط مادی سهل ترین است. آنچه که در ازدواج مهم است، رعایتهای بشری و انسانی است. رعایتهای اخلاقی هست که دختر و پسر باید تا آخر عمرشان رعایت کنند و رعایت اصلی حفظ این پیوند است.

 

خطبه عقد مورخ6/10/72

 

در اسلام ، ملاک همکاری که اسمش زوجیت است، عبارتست از دین و تقوی که: "المومن کفو المومنه و المسلم کفو المسلمه"

البته در این زمینه هرکس در راه خدا جلوتر، پیشقدم تر، فداکارتر، آگاه تر و به درد بخورتر و برای بندگان خدا نافع تر باشد،  این  بالاتر و بهتر است، ممکن است زن در آن حد نباشد ایرادی ندارد. زن خودش را به سمت او بکشاند. یا زن ممکن است بالاتر باشد، مرد به قدر او نباشد، پس مرد باید خود را به سمت او بکشد.

 

خطبه عقد مورخ 11/6/72

 

همسرم! امین رازهای دلت خواهم بود و صادقانه عشقم را به پایت نثار خواهم کرد.

  • abd mosleh

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی