أَلَمْ یَعْلَم بِأَنَّ اللَّهَ یَرَى

آیا انسان ندانست که خداوند همه ی اعمالش را می بیند!؟

أَلَمْ یَعْلَم بِأَنَّ اللَّهَ یَرَى

آیا انسان ندانست که خداوند همه ی اعمالش را می بیند!؟

مشخصات بلاگ
أَلَمْ یَعْلَم بِأَنَّ اللَّهَ یَرَى
پیوندهای روزانه

تقدیم به همه ی عروس و دامادهای دیروز، امروز، فردا

يكشنبه, ۷ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۰۳:۰۰ ب.ظ

اگر چنانچه کسی به خاطر مال و جمال ازدواج کند، طبق روایات ممکن است خدای متعال مال و جمال را به او بدهد و ممکن هم هست ندهد. اما اگر چنانچه برای تقوا و عفاف قدم بگذارد و ازدواج بکند، خدای متعال به او مال هم خواهد داد. ممکن الست کسی بگوید جمال  که اعطا کردنی نیست، یک کسی یا جمال دارد یا ندارد! معنایش اینست که چون جمال در چشم شما و در دل شما و در نگاه شماست. اگر انسان کسی را که خیلی هم جمیل نباشد، دوست داشت او را جمیل می بیند. وقتی کسی را دوست نداشت هرچقدر هم جمیل باشد به  نظر او جمیل نمی آید.

خطبه عقد مورخ 13/10/77

خانواده خوب یعنی، زن و شوهری که باهم مهربان باشند، با وفا و صمیمی باشند و به یکدیگر محبت و عشق بورزند، رعایت هم دیگر را بکنند، مصالح هم دیگر را گرامی و مهم بدارند.

خطبه عقد مورخ 12/9/77

خانواده در اسلام یعنی محل سکونت دو انسان، محمل آرامش روانی دو انسان، محمل انس دو انسان با یکدیگر، محمل تکامل یک نفر به وسیله یک نفر دیگر، آن جایی که انسان در آن صفا می یابد، راحتی روانی می یابد، این محیط خانواده است. کانون خانواده  در  اسلام اهمیت دارد.

 

خطبه عقد مورخ 4/10/74

ارزان ترین تفریح ، خنده و شادی و شوخ طبعی است پس در این مورد خست به خرج ندهید وسخاوتمندانه برخورد کنید.

وقتی که زن و شوهر در پایان کار روزانه یا در وسط روز به هم می رسند، و همدیگر را می بینند، هر دو از هم توقع دارند که توانسته  باشند محیط را شاد، سرزنده، قابل زیست، و رفع کننده خستگی ساخته باشند. این توقع بجایی است. اگر چنانچه بتوانید این  کار را بکنید؛  زندگی شیرین می شود.

خطبه عقد مورخ 24/78

شادابی و سرزندگی یک زن به مرد امید و انگیزه می دهد و شوریدگی و شیدایی را در وجود او دامن می زند.

  • abd mosleh

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی