أَلَمْ یَعْلَم بِأَنَّ اللَّهَ یَرَى

آیا انسان ندانست که خداوند همه ی اعمالش را می بیند!؟

أَلَمْ یَعْلَم بِأَنَّ اللَّهَ یَرَى

آیا انسان ندانست که خداوند همه ی اعمالش را می بیند!؟

مشخصات بلاگ
أَلَمْ یَعْلَم بِأَنَّ اللَّهَ یَرَى
پیوندهای روزانه

تقدیم به تنها همنفس لحظه هایم

دوشنبه, ۸ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۰۳:۰۰ ب.ظ

 

انسان در تلاطم های زندگی که ناشی از برخوردهای ناگزیر است، به دنبال یک فرصت می گردد تا به آن پناه برد. اگر یک  زوج باشند، در این تلاطم ها به یکدیگر پناه می برند. زن به شوهر پناه می برد و شوهر هم به زنش پناه می برد. مرد در کشاکش زندگی مردانه خود، احتیاج به یک لحظه آرامشی دارد تا راه را ادامه بدهد. آن لحظه ی آرامش کی هست؟ همان وقتی است که او در محیط سرشار از محبت و عطوفت  خانوادگی خودش قرار می گیرد. با همسر خودش که به او  عشق می ورزد، با اوست در کنار اوست و با او احساس یگانگی می کند. وقتی با همسر خود مواجه می شود، این همان لحظه آسایش و آرامش است.

 

خطبه عقد مورخ6/6/81

 

اول زندگی را ساده بردارید، هرچه می توانید در این جهت سعی کنید. البته، اعتقاد نداریم که افراد بایستی بر عیال خودشان،  بر نزدیکان خودشان سخت گیری های تنگ نظرانه بکنند. این عقیده را نداریم، اما عقیده داریم که همه از روی عقیده  و ایمان وعشق و دل  خودشان به یک حدی قانع باشند.

 

زندگی را ساده بگیرید، خودتان را اسیر تشریفات نکنید. اگر از اول وارد مسابقه تشریفات شدید، دیگر رها شدن از آن سخت است

 

خطبه عقد مورخ 12/9/77 و 13/10/77

 

اگر شما عالی ترین مرد دنیا باشید و زن شما مثلا از لحاظ سواد و معلومات و... یک خانم کم سوادی باشد، یا از یک خانواده پایینی  باشد، شما حق کمترین ظلم یا اهانتی به او ندارید، زن همان زن است تا ابد. حق کمترین اهانتی را به او ندارید.

 

زن هم همین طور. گاهی زن، یک خانم باسواد تحصیل کرده است که مثلا حالا با یک مرد کارگری ازدواج کرده است، او هم حق ندارد مرد را تحقیر کند. مرد باز هم برای او نقطه اتکایی است، باید به او تکیه کند.

 

خطبه عقد مورخ 22/12/78

 

در استحکام بنیان خانواده خود زن و شوهر بیشترین نقش را دارند. با گذشت خود، با همکاری خود، با مهربانی و محبت و اخلاق خوب خودشان- که از همه مهمتر هم محبت است- می توانند این بنا را ماندگار و این سازگاری را همیشگی بکنند.

 

خطبه عقد مورخ 17/11/79

 

زن هم در کشاکش زندگی زنانه خود، با بحرانها و با تلاطم ها مواجه می شود. چه در محیط  بیرون از خانه مشغول تلاش و فعالیت  و  کارهای گوناگون سیاسی، اجتماعی و ... باشد یا در داخل خانه مشغول باشد که زحمت و اهمیتش کمتر از کار بیرون نیست. حالا زن  در این کشاکش به تلاطمهایی برخورد می کند وچون  روح او ظریفتر است، بیشتر به آرامش، به آسایش، به تکیه کردن به یک شخص مطمئن احتیاج دارد. او کیست؟ او شوهر است.

انسان که ماشین نیست، انسان روح است، انسان معنویت است، انسان عواطف و احساسات است. حالا می خواهد آرامش پیدا کند. این آرامش کجاست؟ محیط خانواده است.

 

خطبه عقد مورخ 6/6/81 و 16/11/79

 

در جوامع اسلامی، یعنی جوامع متدین و مذهبی، مشاهده می کنیم که دو نفر آدم مدت طولانی باهم زندگی می کنند واصلا از هم  سیر نمی شوند، انس و محبت  وفایشان به همدیگر بیشتر می شود، این همان خاصیت تدین و دینداری و مذهبی و جهات خدایی را رعایت کردن است.

 

خطبه عقد مورخ 2/1/80

 

همسرم! امید که حیات مشترکمان ، به امتداد کوثر در جریان باشد.

  • abd mosleh

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی