أَلَمْ یَعْلَم بِأَنَّ اللَّهَ یَرَى

آیا انسان ندانست که خداوند همه ی اعمالش را می بیند!؟

أَلَمْ یَعْلَم بِأَنَّ اللَّهَ یَرَى

آیا انسان ندانست که خداوند همه ی اعمالش را می بیند!؟

مشخصات بلاگ
أَلَمْ یَعْلَم بِأَنَّ اللَّهَ یَرَى
پیوندهای روزانه

گفته های بی شنونده ی، سید علی خامنه ای مدظله عالی

چهارشنبه, ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۰۳:۰۰ ب.ظ

 

اسلام مرد را قوام و زن را ریحان می داند. این نه جسارت به زن است نه جسارت به مرد. نه نادیده گرفتن حق زن اسن نه نادیده  گرفتن حق مرد، بلکه درست دیدن طبیعت آنهاست. ترازوی آنها هم اتفاقا برابر است، یعنی وقتی جنس لطیف و زیبا و عامل آرامش و آرایش   معنوی محیط زندگی را در یک کفه می گذاریم، و این جنس مدیریت و کارکرد ومحل اعتماد و اتکابودن وتکیه گاه بودن برای زن را  هم در کفه دیگر ترازو می گذاریم، این دو کفه باهم برابر می شوند، نه آن بر این ترجیح دارد و نه این بر آن.

 

خطبه عقد مورخ22/12/78

همسرم! اولین شاه بیت زندگیم هستی، امید که قصیده مهرمان همواره باهم سروده شود.

همسرم! بخشش دستانت را به گرمی نگاهم  هدیه بخش.

 

در روایات داریم "المرأه ریحانه"، زن گل است. حالا شما ببینید، اگر مردی با یک گلی با خشئنت و بی اعتنایی رفتار کند و پاس گل بودن او را ندارد، چقدر ظالم و بد است. مثل تحمیل کردن، زیاده روی کردنزیاده خواهی کردن مردها از زنها، توقعات بی جا و زیادی.

"المرأه ریحانه و لیست بقهرمانه" قهرمان یعنی همین کارپرداز امروز زندگی... این زن، کارپرداز شما نیست که همه کارهای زندگیتان را روی دوش او بگذارید و بعد هم از او مؤاخذه کنید. نه! این یک گلی است در دست شما...

حتی اگر دانشمند یا سیاست مدار باشد، در بحث معاشرت خانوادگی او گل است.

خطبه عقد مورخ 28/06/79

این طور نیست که بگوییم همه جا خانم باید از آقا تبعیت کند، نخیر. چنین چیزی نه در اسلام داریم و نه درشرع.{الرجال قوامون النساء} معنایش این نیست که زن بایستی د رهمه ی امور تابع شوهر باشد. نه! یا مثل برخی از این اروپا ندیده های بدتر از اروپا و مقلد اروپا، بگوییم که زن بایستی همه کاره باشد و مرد باید تابع باشد. نه این هم غلط است. بالاخره دوتا شریک و دوتا رفیق هستید. یک جا مرد کوتاه بیاید ،  یکجا زن کوتاه بیاید. یکی اینجا از سلیقه و خواست خود بگذرد دیگری در جای دیگر، تا بتوانید با یکدیگر زندگی کنید.

خطبه عقد مورخ19/1/78

همسرم! چله نشین رسوای عشق توأم تا مبعوث قلب و اندیشه ات گردم.

 

همسرم! به یاد عطش ساقی خواهم ماند و تورا از مهرم سیراب خواهم ساخت.

 

زن وقتی به مرد نگاه می کند، با همان چشم محبت و عشق، او را در نقش یک تکیه گاه می بیند که می توان از نیروهای جسمی و فکری او برای پیشبرد کار زندگی استفاده کند، مثل یک موتور.

وقتی به زن نگاه می کند، به چشم مظهر انس و آرامش می نگرد. که می تواند به انسان آرامش بدهد. اگر مرد نقطه اتکا در زمینه مسائل ظاهر زندگی است ، زن هم به نبه خود نقطه اتکا است برای مسائل روحی و معنوی زندگی. دریایی است از انس و محبت می تواند مرد را در این فضای سرشار از محبت از همهع ی غصه ها و غم خودش خارج کند. این ها توانایی های مرد و زن است توانایی های روحی آنهاست.

 

خطبه عقد مورخ6/6/81

 

همسرم! با طلوع همنشینی ات غروب تنهاییم را پایان بخش...

 

زن یک وظایفی دارد که عاقلانه باید آن وظایف را تشخیص دهد زنها بدانند که اگر زنی، عقل و هوشمندی به خرج دهد، مرد را اداره خواهد کرد. درست است که مرد از لحاظ هیکل قوی تر است اما خداوند متعال طبیعت زن را طوری آفریده که اگر زن و مرد طبیعی و سالم باشند و زن عاقل باشد، کسی که در دیگری بیشتر نفوذ دارد، زن است که البته با زرنگی به خرج دادن و رندی کردن و تحکم وزورگویی نمی توان به آن رسید بلکه با ملایمت، استقبال خوب، خوشرویی، یک مقدار تحمل کردن- البته اندکی، خیلی هم لازم نیست تحمل کند- خدای متعال د رطبیعت زن این تحمل را قرار داده است زن باید با شوهر خود این طور برخورد کند...

 

خطبه عقد مورخ 19/3/72

 

اینکه اسلام آنقد رگفته است که چشمانتان را ببندید، به نامحرم نگاه نکنید. به زن یک جور گفته و به مرد یک جور دیگر گفته! برای اینست که وقتی چشم به یک طرفی رفت، آن وقت بخشی از سهم آن کسی که همسر شماست آن طرف خواهد بود. حالا شما چه زن باشید چه مرد فرقی نمی کند. یک قسمتی می رود آنجا وقتی اینجا کم گذاشتی، محبت ضعیف خواهد شد. محبت که ضعیف شد، بنای خانوادگی متزلزل می شود. آنوقت آنچه که برای تو لازم است از دستت می رود وآنی که برایت مظر است به خیال خودت به دست آورده ای.

خطبه عقد مورخ 17/2/75

 

  • abd mosleh

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی