أَلَمْ یَعْلَم بِأَنَّ اللَّهَ یَرَى

آیا انسان ندانست که خداوند همه ی اعمالش را می بیند!؟

أَلَمْ یَعْلَم بِأَنَّ اللَّهَ یَرَى

آیا انسان ندانست که خداوند همه ی اعمالش را می بیند!؟

مشخصات بلاگ
أَلَمْ یَعْلَم بِأَنَّ اللَّهَ یَرَى
پیوندهای روزانه

تقدیم به همه ی انسان های کمال گرا

سه شنبه, ۹ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۰۳:۰۰ ب.ظ

آدم اول که نگاه می کند همه حسن است. بعد که وارد می شود اخلاقیاتی هست، نقایص و کمبودهایی است، ضعف هایی وجود داردکه  به تدریج در یک دیگر کشف می کنند اینها نباید موجب سردی بشود باید با این کمبود ها ساخت چون بالاخره مرد ایده آل بی  عیب و زن ایده آل بی عیب در هیچ کجای عالم پیدا نمی شود.

خطبه عقد مورخ 24/1/78

 

زن و شوهر باید به یکدیگر احترام بگذارند نه احترام ظاهری و تشریفاتی بلکه احترامی واقعی، قلبا مرد نسبت به زن خود و زن نسبت به مرد خود احساس احترام داشته باشد.

 

احترام را در قلب خود نگه دارید، برای هم حرمت قائل باشید. این در اداره زندگی مهم است. بین زن و شوهر اهانت و تحقیر و تذلیل نباشد

 

خطبه عقد مورخ 2/1/80 و19/9/71

 

همسرم! نگاه مهر آمیز، دستان نوازش گر و قلب مهربانت را به من ببخش.

 

ازدواج و اختیار همسر گاهی در سرنوشت انسان موثر است. خیلی از زنها هستند که شوهرانشان را بهشتی میکنند.

خیلی از مردها هم هستند که زنهایشان را بهشتی می کنند. عکس آن هم هست. اگر زن و شوهر این کانون خانوادگی را قدر بدانند و برای آن اهمیت قائل باشند، زندگی امن و آسوده خواهد شد و کمال بشری برای زن و شوهر در سایه ازدواج خوب ممکن خواهد شد.

هردو کوشش کنید که یکدیگر را متدین، در راه خدا، در راه اسلام، در راه حقیقت، در راه امانت و صداقت نگهدارید و مانع از انحراف  و  لغزش شوید.

خطبه عقد مورخ 10/2/75 و 21/12/79

زن و شوهر باید همدیگر را در راه صحیح و صراط مستقیم الهی حمایت کنند.اگر هر کدام از اینها مشاهده می کنند یک عمل خیر  و یک کار شایسته ای از همسرشان سر می زند، آن را تشویق کنند و اگر برعکس، احساس کردند که خطایی، یک انحرافی- خدای نخواسته-  وجود دارد، سعی در اصلاح آن بکنند. یکدیگر را در راه خدا کمک و تشویق کنند.زن و شوهر باید سعی کنند که یکدیگر را اصلاح کنند نه مثل یک آقا بالاسر که مرتب به دیگری نیش بزند،نه!

مثل یک پرستار، یک مادر و پدر دلسوز.

خطبه عقد مورخ 4/6/79 و 22/12/72

من همیشه به مرد های جوان توصیه می کنم که شما در معاشرت با نامحرم وحتی محارم کاری نکنید و حرفی نزنید که زنان خود را وادار به حسادت کنید. به دختران جوان هم سفارش می کنم، که در برخوردشان با مردهای بیگانه، کاری نکنند و حرفی نزنند که حس حسادت و غیرت شوهرانشان را تحریک نمایند.

این حسادت ها بدبینی می آورد. و پایه های محبت را سست می کند. و از ریشه می سوزاند.

 

خطبه عقد مورخ 10/9/79

همسرم! معصومیت نگاهت را در چارچوب قلبم قاب خواهم کرد.

 

زن و مرد باید هر کدام جایگاه خودشان را بشناسند. مرد نسبت به زن و زن نسبت به مرد، نگاهی محبت آمیز و همراه با یک عشق پاک داشته باشند واین عشق را حفظ کنند چرا که زایل شدنی است، مثل همه چیزهای دیگر باید نگهش دارند و حفظ کنند که زایل نشود.

 

خطبه عقد مورخ 22/12/78

 

همسرم! کبوتر قلبم را بر پنجره فولاد حضورت دخیل بستم تا همیشه رضایم رضایت تو باشد.

 

اگر زن بخواهد شوهرش به او محبت بورزد، باید حرکت وتلاش کند. اگر مرد بخواهد زنش را دوست داشته باشد، باید یک تلاشی انجام بدهد. محبت محتاج تلاش و ابتکار است.

محبت یک امری است که باید زمینه آن را فراهم کرد و زمینه اش اینست که دختر سعی کند اعتماد شوهرش را به خود جلب کند، پسر هم سعی کند اعتماد زنش را به خود جلب کند. وقتی اعتماد طرفین وجود داشت، هر دو به وفاداری هم اطمینان پیدا کردند، محبت زیاد می شود...

 

خطبه عقد مورخ 22/9/79

همسرم! در مسیر پر پیچ و خم زندگی چراغ هدایتم باش.

محبت در صورتی خواهد ماند که طرفین حقوق یکدیگر و حدود خود را رعایت کنند و از آن تخطی و تجاوز نکنند. یعنی در واقع  هر  کدام از این دو طرف که دو شریک هستند و باهم زندگی را بنا می کنند سعی کنند که جای گاه خود را در دل و ذهن و فکر طرف مقابل جایگاه  راسخ و نافذی قرار دهند. یعنی همان نفوذ معنوی، همان ارتباط و پیوند قلبی زن و شوهر. حقوق اسلامی برای این است.

 

اگر بخواهیم این محبت باقی بماند، بجای اینکه از طرف مقابلتان توقع کنید که او مرتب به  شما محبت کند از دل خودتان  بخواهید که طراوش محبت او روز به روز بیشتر شود. محبت به طور طبیعی محبت می آفریند.

 

خطبه عقد مورخ 11/12/77 و 19/7/79

 

همسرم! به حقایق زندگیمان عالمانه بنگر!

  • abd mosleh

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی